Beavatás Babits módra

Hawaii, Görögország, India, Japán, Mexikó és Skócia. Mind oly messze… messze… van. 
De idén, október 4-én pénteken (és az azt megelőző héten) ez a hat nemzetiség küzdött meg egymással a diákpolgár-avatón a Babitsban! 
Hogy fajulhatott a helyzet idáig? És mely nagy elmék állhattak emögött a képtelen ötlet mögött?

Természetesen a 12. C! 
Az az osztály, akik megnyerték a 2020-as diákpolgár-avatót! 
Bizonyára volt honnan inspirálódniuk. De! Még mielőtt belemennék az előző hét részleteibe, szeretném mind a saját, mind az évfolyam nevében megköszönni, hogy egy szórakoztató, jól strukturált, de mégis kihívásokkal teli élményt szerveztek számunkra.

Minden bizonnyal szükség volt bőven előkészületekre a program lebonyolításához, ugyanakkor mi, kilencedikesek sem lazsálhattunk! 
Az osztályukból három fő látogatott el az óráinkra, hogy megkapjuk első feladatainkat. Minden kilencedik osztályhoz kijelölésre került egy-egy diák a 12. C-ből, akik elláttak minket instrukciókkal a felkészülést illetően.

A már említett nemzetiségek itt válnak részévé az eseményeknek, ugyanis osztályonként egy-egy lett kiosztva. Ennek jelentősége abban mutatkozik meg, ami a diákpolgár-avató napján történt. Elsőként két fontos ehhez kapcsolódó előkészületet kellett elvégeznünk.

Elsőként a tánc! Olé! - szólt belőlem a mexikói! 
A kritériumok viszonylag egyszerűek voltak, azonban minél szórakoztatóbbra sikeredett a produkció, annál magasabb pontszámmal értékelték a kritikus zsűrizők.
És éppen ehhez kapcsolódik a második pont, a kosztümök. Tiki stílusú ruhák, tógák, szárik, turbánok, poncsók, kimonók, skót szoknyák és sok más egyéb kiegészítő és ruhadarab, öröm volt nézni!

Feladat volt a versírás is, ám ezt a feladatot sem lehetett olyan könnyen megugrani. Egy listányi  véletlenszerűen kiválasztott szó fogadta az osztályok poétáit. Ezeket természetesen be kellett építeni a műbe, ami nem volt más, mint egy dicsőítő alkotás a szervező osztályhoz.

Ezeken kívül készíteni kellett egy, a nemzetiséghez illő ételt a zsűrinek a péntek délutáni eseményre, a szecskaavatóra. Ugyanerre az alkalomra „belépődíjként” az osztálynak vinnie kellett egy kutyatápot és fejenként egy konzerv állateledelt. Ezeket a Misina Természet- és Állatvédő Egyesületnek adományoztuk.

Writing tests in Babits be like...
(forrás: English in Babits Fb- oldal)
És ki ne hitte volna?! A végzősök kiváló divatdiktátorok is! 
Pénteken az történt ugyanis, hogy a gimnáziumban egy új trend alakult ki, ha úgy teszik, valamiféle szintézis.
A nyolcvanas évek ruhái és a strandszezon elhanyagolhatatlan kiegészítői alkották a tökéletes outfiteket! 
Népszerű választás volt a farmer, a farmer és a farmer! 
Ugyanakkor a békatalp, a nap- és úszószemüveg, a felfújható úszógumik, illetve a menő óvodás karúszók is. Voltak azonban olyanok, akik maguk is divatdiktátorok szerettek volna lenni. Ők új szintre emelték az öltözködés szabályait! Láthatóak voltak göndör és/vagy hosszú férfi parókák, szokatlan méretű fülbevalók és nyakláncok (amelyek a legendák szerint a misztikus Brobdingnag földjéről bukkantak elő), Michael Jackson-os zoknik, de lehetett hallani tranzisztoros rádiót is!

A kifinomult öltözködés mellé még kellett egy alternatíva az iskolatáskákra, mivel az iskola minden évfolyama számára „no backpack day” volt elrendelve. Itt szintén voltak meglepő választások. A bőröndtől, a süteménytartón keresztül, egészen a síléctáskáig szinte minden előkerült!

Már a héten, a nagyszünetekben a kilencedikeseknek az aulákban kellett kisebb-nagyobb feladatokkal megbirkózniuk. De mint kiderült, ez csak felvezetés volt a nagy fináléhoz!
Pénteken a tornateremben került sor a várva várt rendezvényre! A táncok, a versek előadása, az ételek felszolgálása és egy divatbemutató is emlékezetessé tették a napot! Ezen kívül voltak még kisebb-nagyobb játékos vagy kevésbé játékos feladatok is, amelyek jó csapatmunkát, kommunikációs készségeket és kitartóerőt igényeltek.

Az eredményeket a megszokott időhúzásos és drámai módon jelentették be.
A fej-fej mellett küzdő két nemzet közül végül… 
...a szoknyás, skót szoknyás, … 
9. NY OSZTÁLY jött ki győztesként
Gratuláció! 
Kíváncsian várjuk, hogy négy év múlva, amikor majd ők szervezik a diákpolgár-avatót, milyen új ötletekkel fognak előrukkolni.

Kőhegyi Dániel 9.C

KÉPEK HAMAROSAN!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ti küldtétek #13 - Kosztolányi Dezső Boldogság című novellájának elemzése

József Attila halála - az örök rejtély

Magyar írók és költők, akik mentális betegséggel küzdöttek