Látogatás az Art & Science kiállításon

Október 19-én a 9.F osztály látogatást tett az PTE Orvostudományi Karán. Céljuk az épületben megrendezett Art and Science kiállítás megtekintése volt. A programot a PTE ÁOK Transzdiszciplináris Kutatások Intézete szervezte (transzdiszciplináris: több tudományterületet érintő), témája a művészetek, a tudomány és a mesterséges intelligencia kapcsolata volt. Az elején elmondták, hogy mi mindent láthatunk a kiállításon, majd megengedték nekünk, izgatott diákoknak, hogy szabadon mozogjunk.

Az első megállónk az Artist Kids asztalaihoz vezetett. Ennek a programnak a célja, hogy a gyerekeket és a fiatalokat megismertesse a művészetekkel úgy, hogy azok a mindennapi életük részévé váljanak.
A feladat a következő volt: a táblán látható képeken híres alkotások voltak. Ezeket kellett valamilyen formában megeleveníteni saját, kezdetben üres lapjainkon. A legtöbben azt választották, hogy dobókockával kell eldönteni, hogy a Picasso-féle arcot milyen kifacsarodott arcrészekkel lássuk el. A másik kedvelt újraalkotási lehetőség a Mona Lisa volt, ám az arcán kívül nekünk kellett mindent megfestenünk vagy megrajzolnunk.
Ezen a helyen mindenki rálelt kreatív énjére így mi is elidőztünk egy darabig. Viszont az idő nem állt meg így folytattuk utunkat a következő „játékhoz”. Ez alkalommal Instagramra és egy QR-kód beolvasóra volt szükség. Mint megtudtuk egy volt diák, talán unalmában, talán valami komolyabb okkal, de készített pár érdekes lehetőséget az applikációhoz. Számomra a legérdekesebb jelenség a pixeles arcok voltak, amik csak akkor tisztultak ki, ha teljesen mozdulatlan voltál.

Innen egy olyan helyre mentünk át, ahol már több informatikai tartalommal is találkozhattunk. Voltak ott robotok, távirányítós autók, lézer harc, autóverseny és fogócska is. Mindezt nem olyan konzolokkal lehetett működtetni, mint amilyenekhez mi, 21. századiak szokva vagyunk, hanem kezdetleges állapotban lévőkkel, amiken csak egy apró kapcsoló van.

Közvetlenül a robotika kiállítás mellett egy olyan asztalt találtunk, ahol egy hangszórókkal összekötött képernyővel lehetett zenélni. Még azt is kilehetett választani, hogy milyen hangulatú hangokat szeretnél hallani, illetve hogy milyen hangszínnel vagy hangszerrel (pl. gitárral, zongorával) játszanál.
Itt nem időztünk sokat, mert a hatalmas kék agy mellett elhelyezkedő VR szemüveg nagyon felkeltette a kíváncsiságunkat. Amint beléptünk a virtuális környezetbe egy hatalmas szívet láthattunk magunk előtt. Mozgathattuk, forgathattuk, de akár tüzetesebben is megvizsgálhattuk. A szemüveg segítségével a szív mindegyik részét részletesen meg lehetett vizsgálni. Bal pitvar, jobb pitvar, amelyiket csak szerettük volna, nyugodtan mászkálhattunk benne, még szét is nyithattuk.
Ezt biológia órán valószínűleg nem fogjuk megtenni.

A nap a kiállításon sajnos itt véget is ért, és a kilencedikes humán osztály szép új emlékekkel, gondolatokkal és ismeretekkel telítve vonult ki az egyetem épületéből.

Információ a program honlapjáról:

"A PTE ÁOK Transzdiszciplináris Kutatások Intézete 2023-ban is szeretettel vár minden érdeklődőt az {Art&Science} elnevezésű programsorozatára, amelynek idei témája a művészetek, a tudomány és a mesterséges intelligencia kapcsolata. Beszélgetünk az AI társadalmunkra gyakorolt hatásairól, igyekszünk közelebb hozni a digitális művészeti alkotások világát és az NFT-k titkát kutatjuk, művészetterápiás szakemberek vezetésével merülünk el a kreatív, gyógyító technikák világában, bekukkantunk a legmodernebb, digitális technikákat alkalmazó virtuális és valós tantermekbe. Számos interaktív bemutatót kínálunk a kisiskolásoktól a felnőttekig mindenkinek, és művészetterápiás workshopokon tapasztalhatják meg az érdeklődők a mozgás, a tánc, az irodalom és a zene gyógyító erejét."


Nagy Virág 9.F
Képek: Kuti Eszter 9.F














Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ti küldtétek #13 - Kosztolányi Dezső Boldogság című novellájának elemzése

József Attila halála - az örök rejtély

Magyar írók és költők, akik mentális betegséggel küzdöttek